Blogg

Lördagen den 13 maj

Premiärsegling. I solsken och lätta vindar gick årets första segling till Sandhamn. Vi gick under Djuröbron eftersom det var lågt vattenstånd men VHF antennen slog ändå i med två tydliga "pling". Därefter gick vi upp mot Möja söderfjärd och tillbaka mot Sandhamn för att få känna på lite segling i olika riktningar. Det var kallt i havet och på båten. Efter en middag på Värdshuset och natt i Sandhamn gick vi på söndagen tillbaka till hemmahamnen, Bullandö. Även denna gång två "pling" i Djuröbron.

Den 19 februari

Solen skiner på Bullandö men det är fortfarande långt till sjösättning. Det är skönt med en inplastad båt. Dom som har fuskat med täckningen av sin båt har blivit straffade av vinterns stormar.